X

X

23 nov. 2011

Hembakat till frukost

Känner fortfarande av halsen idag och känner mig lite hängig i allmänhet så jag tror att jag gjorde ett klokt beslut när jag skippade löprundan imorse fast det kryper i kroppen på mig när jag missar ett träningspass...

Istället för löpning blev den en mysig hemmamorgon och till frukosten njöt jag av en bit av mitt nybakade bröd som jag bakade igår kväll. Det är min favorit Helagsbröd och för er som inte sett receptet tidigare så kommer det här. Måste testas för det är supergott och minimalt med arbete!
HELAGS GROVA BRÖD
Blanda 1 liter fil och 2-3 rivna äpplen i en stor skål.

I en annan skål blandas:
13 dl vetemjöl (kan blanda med råg/dinkel/graham)
4 dl havregryn
2 dl linfrön
2 dl solrosfrö
2 tsk salt
2 dl russin (eller torkad aprikos i bitar)
5 tsk bikarbonat

Blanda ner det torra innehållet i filmjölken.
Lägg/häll degen på en plåt klädd med bakplåtspapper (långpanna) och platta till.
Grädda i 175 grader i ca 70 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!